Για σνακ

Για σνακ

Ψάχνετε ένα υγιεινό σνακ που θα σας κρατήσει χορτασμένους και θα σας δώσει ενέργεια; Οι ξηροί καρποί και τα αποξηραμένα φρούτα είναι το ιδανικό!

Η κατανάλωση ξηρών καρπών, όπως καρύδια, αμύγδαλα, φουντούκια και φιστίκια μπορεί να καταπολεμήσει τη λιγούρα που νιώθετε και να σας κρατήσει μέχρι το επόμενο γεύμα. Και τα οφέλη των ξηρών καρπών δεν τελειώνουν εδώ. Συμβάλλουν, επίσης, στη μείωση του σωματικού βάρους και περιορίζουν την πιθανότητα παχυσαρκίας. Επιπλέον, τα αποξηραμένα φρούτα θεωρούνται μια εξαιρετικά θρεπτική τροφή, πλούσια σε ιχνοστοιχεία, φυτικές ίνες και πληθώρα αντιοξειδωτικών ουσιών. Εκτός από το ότι μπορείτε να τα βάλετε σε σακουλάκια ή ταπεράκια και να είστε πάντα ετοιμοπόλεμοι, μπορείτε να φτιάξετε γευστικές σπιτικές μπάρες ή cookies.


Τώρα ξέρετε ότι έχετε πολλές επιλογές για σνακ για όλες τις ώρες!


Συνταγές - Προτάσεις

1) Σπιτικές μπάρες δημητριακών με δαμάσκηνα και αμύγδαλα

    Υλικά
    1 φλιτζάνι αποξηραμένα δαμάσκηνα, χωρίς το κουκούτσι
    ¼ φλιτζανιού μέλι
    ¼ φλιτζανιού ταχίνι χωρίς ζάχαρη
    1 φλιτζάνι καβουρδισμένα αμύγδαλα, ανάλατα
    1 ½ φλιτζάνι ακατέργαστη βρώμη

Εκτέλεση

Βάλτε τα δαμάσκηνα στο μούλτι και πολτοποιήστε τα για περίπου 1 λεπτό. Παράλληλα προθερμαίνετε το φούρνο και στη συνέχεια ψήστε τη βρώμη για 15 λεπτά στους 150°C. Όταν δείτε τη βρώμη να έχει πάρει μία χρυσαφένια υφή βγάλετε τη και βάλτε τη σε ένα μπολ. Ρίξτε μέσα τα πολτοποιημένα δαμάσκηνα και τα αμύγδαλα. Σε ένα μικρό μπολ αδειάστε το μέλι και το φυστικοβούτυρο και αφού τα ζεστάνετε στη συνέχεια περιχύστε το μείγμα της βρώμης και ανακατέψτε καλά. Τοποθετήστε το μείγμα των συστατικών σε ένα μικρό ταψί, ιδανικά διαστάσεων 15x15cm, αφού πρώτα έχετε απλώσει αντικολλητικό χαρτί. Καλύψτε το ταψί με διαφανή μεμβράνη και αφήστε το μείγμα στο ψυγείο για μισή ώρα. Όταν βγάλετε τις μπάρες από το ψυγείο, τις κόβετε σε κομμάτια όπως σας αρέσει και μπορείτε να τις φυλάξετε σε αεροστεγή δοχεία για μερικές ημέρες.

2) Μπισκότα με Σταφίδες, καρύδι και βρώμη

      Υλικά
      170 γρ. βούτυρο αγελάδος
      1½ φλιτζάνι τσαγιού καστανή ζάχαρη
      1½ φλιτζάνι τσαγιού αλεύρι για όλες τις χρήσεις
      2 κ.σ. μαύρες μικρές σταφίδες
      3 κ.σ. καρύδι χοντροκομμένο
      3 φλιτζάνι τσαγιού βρώμη
      3 κ.γ. μπέικιν πάουντερ

Εκτέλεση

Λιώνετε το βιολογικό βούτυρο αγελάδος και το αφήνετε στην άκρη να γίνει χλιαρό προς κρύο. Σε ένα μπολ, ρίχνετε τη ζάχαρη, τις σταφίδες, τα καρύδια, τη βρώμη, το αλεύρι και το μπέικιν πάουντερ, ανακατεύετε, και τέλος προσθέτετε το βούτυρο. Αναμειγνύετε καλά μέχρι να ενωθούν τα υλικά. Πλάθετε μικρά μπαλάκια στο μέγεθος καρυδιού. Στρώνετε με λαδόκολλα το ταψί του φούρνου και τα τοποθετείτε αραιά γιατί απλώνουν στο ψήσιμο.Ψήνετε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς για 10 λεπτά.

3) Σπιτικές μπάρες με φουντούκια και χουρμάδες

     Υλικά
     75 γρ νιφάδες βρώμης
     40 γρ φουντούκια
     45 γρ κομματάκια κουβερτούρας
     13 χουρμάδες
     2 κσ μέλι
     2 κγ κακάο

Εκτέλεση

Το πρώτο σας βήμα είναι να βάλετε τους χουρμάδες σε ζεστό νερό 10 λεπτά για να μαλακώσουν. Μετά σε ένα ταψί απλώνετε τις νιφάδες βρώμης και τα φουντούκια και τα ψήνετε στους 180 βαθμούς για 15 λεπτά. Όταν δείτε ότι έχουν καβουρδιστεί τα βγάζετε και τους αφαιρείτε τον φλοιό. Προσεκτικά να μην καείτε! ;-) Σε ένα μπολ αναμιγνύετε όλα τα στερεά υλικά, τις καβουρδισμένες νιφάδες βρώμης, τα φουντούκια, το κακάο και τα κομματάκια σοκολάτας. Μετά στραγγίζετε καλά τους χουρμάδες και τους πολτοποιείτε στο μούλτι μαζί με το μέλι για να τους προσθέσετε στη συνέχεια στο μπολ με όλα τα στερεά υλικά που έχετε ήδη ανακατέψει. Συνεχίζετε το ανακάτεμα μέχρι όλα τα υλικά να ενωθούν. Τοποθετήστε το μείγμα των συστατικών σε ένα μικρό ταψί, ιδανικά διαστάσεων 14x10 εκ ή 15x15cm, αφού πρώτα έχετε απλώσει αντικολλητικό χαρτί. Καλύψτε το ταψί με διαφανή μεμβράνη και αφήστε το μείγμα στο ψυγείο για μισή ώρα. Όταν της βγάλετε από το ψυγείο τις κόβετε σε κομμάτια όπως σας αρέσει και τις αποθηκεύετε για 1 εβδομάδα στο ψυγείο σε αεροστεγές δοχείο.